Informace o společnosti

Datum aktualizace: 20.05.2024
Název: Náruč a bezpečí, o.p.s. v likvidaci
ICO: 26080176
Registrovaná adresa: 38101, 8688281, Český Krumlov, Český Krumlov, Nové Spolí, 95, Nové Spolí 95, 38101 Český Krumlov
Začleněno na: 30.09.2004
Datum ukončení: 19.05.2005
Předmět podnikání:
1. Cílem činnosti o.p.s. je práce s dětmi a rodiči a vznik alternativní mateřské a základní školy, ve které vzniká zdravé sociální prostředí, umožňující naplňovat ideu sociální trojčlennosti v duchu myšlenek Rudolfa Steinera, a školy jakožto kulturního a vzdělávacího centra. Cílem tohoto vzdělávání je rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení, osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost, získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své ok olí, stejně jako pěstování zdravých vztahů mezi dětmi - v MŠ v rámci věkově smíšené třídy - na principech solidarity a spolupráce. Cílem činnosti o.p.s. je dále podpora transformačního plánu vzdělávací soustavy ČR, zejména v oblastech předškolní a školní pedagogiky. Nedílnou součástí cíle o.p.s. jsou kulturně vzdělávací aktivity pro veřejnost, počínaje přípravou na rodičovství, porod, přes výchovu dítěte v předškolním a školním věku, a dále působnost v oblasti celoživotního vzdělávání dospělých a působení na veřejnos t tak, aby přikládala větší význam výchově dětí, jenž budou tvořit společnost třetího tisíciletí. Činnost obecně prospěšné společnosti je založena na antropologických, hlubinně psychologických a pedagogických základech, vycházejících ze studií Rudolfa Steinera a Carla Gustava Junga. Svou působnost obecně prospěšná společnost orientuje jednak směrem vě decky naučným, ale také tvořivě uměleckým, přičemž bere v zásadě v úvahu aspekt psychologický a duchovní jako nutnou součást komplexu osobnosti každého jedince. Z tohoto důvodu navazuje činnost společnosti na kořeny národní i univerzální kulturní tradice, přičemž usiluje o jejich pochopení a oživení.
Obecně prospěšná společnost je zřízena za účelem výchovy a vzdělávání nejmenších dětí a jejich rodičů, dětí předškolních a školních, studentů a pedagogů.
2. K dosažení uvedeného cíle bude obecně prospěšná společnost: - pracovat s nejmenšími dětmi a jejich rodiči v rámci mateřského centra, s dětmi předškolního věku v mateřské třídě waldorfského typu: rozvoj dítěte předškolního věku s důrazem na oblast citovou, morální a duchovní, vést je k tvořivosti. V oblasti rozvoje vůle poskytovat vhodné vzory k napodobování, vytvářet spořádané okolí s pevným životním rytmem jako základem pro vnitřní jistotu a vlastní smysl pro pořádek, pěstovat motorické a tělesné schopnosti. V oblasti rozvoje cítění umožnit rozvoj tvůrčí fantazie prostřednictvím volné hry, pěstovat sociální, kulturní, umělecké i vyjadřovací schopnosti; při malování vnímat barvy a jejich vnitřní podstatu; pomocí uměleckého zážitku z pohádek, přírody, říkadel a písní umožnit prožití sebe sama v souvislostech kultur ně historických i přírodních. V oblasti myšlení zprostředkovávat a charakterizovat určité jevy tak, aby samo dítě docházelo k vytvoření vlastních i obecných pojmů na základě vlastní zkušenosti, tvořit nevědomě působící zkušenosti a návyky, klást důraz na rozvoj řeči a možnost komunikace. Pěstovat blízký vztah dítěte k přírodě a zdravému životnímu stylu, k hudbě a zpěvu ( zdravé pískání), využívat zdravotní, rytmická a pohybová cvičení, přirozenost a přiměřenost výchovy ve shodě se zásadami Komenského, zdo konalovat jemnou i hrubou motoriku přirozenými činnostmi: prstovými hrami, modelováním z přírodního vosku, tkaním, šitím, mletím na mlýnku apod., poskytovat stravu odpovídajícísoučasným odborným doporučením, brát rodiče jako partnera, který se aktivně pod ílí na činnostech s dítětem, nabídka chirofonetické péče dětem s potížemi v řečové oblasti či v oblasti chování, aromaterapie v péči o dítě a individuální poradenskou činnost v oblasti výchovy, zdraví a výživy; vědomé oživování národních tradic, oslava ro čních slavností, pořádání jarmarků; výchova v oblasti enviromentální, evropské kulturně výchovné integrace a multikulturní výchovy; stejně tak s dětmi věku školního -vytvářet podmínky pro vznik mateřské a základní školy založené na waldorfské pedagogice - aktivně se účastnit na osvětě waldorfské pedagogiky a antroposofie mezi rodiči, pedagogy a širší veřejností - pořádat kulturně vzdělávací činnost a sociální aktivity v oblasti péče o těhotné, související s přípravou na rodičovství a porod - aktivně působit v oblasti celoživotního vzdělávání dospělých - zejména organizací vzdělávacích akcí, přednášek či prožitkových seminářů pro rodiče, pedagogy i veřejnost - poskytovat sociálně terapeutické služby za účelem harmonizace osobnosti - terapie uměním, dramatickým projevem, aromaterapie, chirofonetika apod. - vydávat informační materiály, pojednávající o odborných záležitostech v oblasti vzdělávání i o náplni činnosti společnosti - úzce spolupracovat s již existujícími školami pracujícími na principech waldorfské pedagogiky ve výchovně-vzdělávací, materiální a organizační oblasti - spolupracovat též s kulturními a vzdělávacími institucemi, mateřskými, základními, středními a vysokými školami, s městským úřadem, usilovat o koordinaci pomoci poskytované soukromými osobami a státními, krajskými či obecními orgány v oblastech uvedenýc h v předchozích bodech za účelem jejího zefektivnění - v rámci vzdělávacích či terapeutických setkání nabízet vzdělávací publikace a výrobky odpovídající požadavkům zdravého životního stylu ( přírodní a bio výrobky), v rámci kulturních setkání pak nabízet jednoduché výtvarné i uměleckořemeslné výrobky z tvů rčí dílny o.p.s. - sledovat požadavky veřejnosti, obce i kraje a pružně reagovat odpovídající kulturní, vzdělávací či charitativní službou
1. Cílem činnosti o.p.s. je práce s dětmi a rodiči a vznik alternativní mateřské a základní školy, ve které vzniká zdravé sociální prostředí, umožňující naplňovat ideu sociální trojčlennosti v duchu myšlenek Rudolfa Steinera, a školy jakožto kulturního a vzdělávacího centra. Cílem tohoto vzdělávání je rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení, osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost, získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí, stejně jako pěstování zdravých vztahů mezi dětmi - v MŠ v rámci věkově smíšené třídy - na principech solidarity a spolupráce.Cílem činnosti o.p.s. je dále podpora transformačního plánu vzdělávací soustavy ČR, zejména v oblastech předškolní a školní pedagogiky.Nedílnou součástí cíle o.p.s. jsou kulturně vzdělávací aktivity pro veřejnost, počínaje přípravou na rodičovství, porod, přes výchovu dítěte v předškolním a školním věku, a dále působnost v oblasti celoživotního vzdělávání dospělých a působení na veřejnost tak, aby přikládala větší význam výchově dětí, jenž budou tvořit společnost třetího tisíciletí.Činnost obecně prospěšné společnosti je založena na antropologických, hlubinně psychologických a pedagogických základech, vycházejících ze studií Rudolfa Steinera a Carla Gustava Junga. Svou působnost obecně prospěšná společnost orientuje jednak směrem vědecky naučným, ale také tvořivě uměleckým, přičemž bere v zásadě v úvahu aspekt psychologický a duchovní jako nutnou součást komplexu osobnosti každého jedince. Z tohoto důvodu navazuje činnost společnosti na kořeny národní i univerzální kulturní tradice,přičemž usiluje o jejich pochopení a oživení.
2. K dosažení uvedeného cíle bude obecně prospěšná společnost:- pracovat s nejmenšími dětmi a jejich rodiči v rámci mateřského centra, s dětmi předškolního věku v mateřské třídě waldorfského typu: rozvoj dítěte předškolního věku s důrazem na oblast citovou, morální a duchovní, vést je k tvořivosti. V oblasti rozvojevůle poskytovat vhodné vzory k napodobování, vytvářet spořádané okolí s pevným životním rytmem jako základem pro vnitřní jistotu a vlastní smysl pro pořádek, pěstovat motorické a tělesné schopnosti. V oblasti rozvoje cítění umožnit rozvoj tvůrčí fantazieprostřednictvím volné hry, pěstovat sociální, kulturní, umělecké i vyjadřovací schopnosti; při malování vnímat barvy a jejich vnitřní podstatu; pomocí uměleckého zážitku z pohádek, přírody, říkadel a písní umožnit prožití sebe sama v souvislostech kulturně historických i přírodních. V oblasti myšlení zprostředkovávat a charakterizovat určité jevy tak, aby samo dítě docházelo k vytvoření vlastních i obecných pojmů na základě vlastní zkušenosti, tvořit nevědomě působící zkušenosti a návyky, klást důraz narozvoj řeči a možnost komunikace. Pěstovat blízký vztah dítěte k přírodě a zdravému životnímu stylu, k hudbě a zpěvu ( zdravé pískání), využívat zdravotní, rytmická a pohybová cvičení, přirozenost a přiměřenost výchovy ve shodě se zásadami Komenského, zdokonalovat jemnou i hrubou motoriku přirozenými činnostmi: prstovými hrami, modelováním z přírodního vosku, tkaním, šitím, mletím na mlýnku apod., poskytovat stravu odpovídajícísoučasným odborným doporučením, brát rodiče jako partnera, který se aktivně podílí na činnostech s dítětem, nabídka chirofonetické péče dětem s potížemi v řečové oblasti či v oblasti chování, aromaterapie v péči o dítě a individuální poradenskou činnost v oblasti výchovy, zdraví a výživy; vědomé oživování národních tradic, oslava ročních slavností, pořádání jarmarků; výchova v oblasti enviromentální, evropské kulturně výchovné integrace a multikulturní výchovy; stejně tak s dětmi věku školního-vytvářet podmínky pro vznik mateřské a základní školy založené na waldorfské pedagogice- aktivně se účastnit na osvětě waldorfské pedagogiky a antroposofie mezi rodiči, pedagogy a širší veřejností- pořádat kulturně vzdělávací činnost a sociální aktivity v oblasti péče o těhotné, související s přípravou na rodičovství a porod- aktivně působit v oblasti celoživotního vzdělávání dospělých - zejména organizací vzdělávacích akcí, přednášek či prožitkových seminářů pro rodiče, pedagogy i veřejnost- poskytovat sociálně terapeutické služby za účelem harmonizace osobnosti - terapie uměním, dramatickým projevem, aromaterapie, chirofonetika apod.- vydávat informační materiály, pojednávající o odborných záležitostech v oblasti vzdělávání i o náplni činnosti společnosti- úzce spolupracovat s již existujícími školami pracujícími na principech waldorfské pedagogiky ve výchovně-vzdělávací, materiální a organizační oblasti- spolupracovat též s kulturními a vzdělávacími institucemi, mateřskými, základními, středními a vysokými školami, s městským úřadem, usilovat o koordinaci pomoci poskytované soukromými osobami a státními, krajskými či obecními orgány v oblastech uvedených v předchozích bodech za účelem jejího zefektivnění- v rámci vzdělávacích či terapeutických setkání nabízet vzdělávací publikace a výrobky odpovídající požadavkům zdravého životního stylu ( přírodní a bio výrobky), v rámci kulturních setkání pak nabízet jednoduché výtvarné i uměleckořemeslné výrobky z tvůrčí dílny o.p.s.- sledovat požadavky veřejnosti, obce i kraje a pružně reagovat odpovídající kulturní, vzdělávací či charitativní službou

Zakladatelé

Název Postavení Popis Datum
Ing. Jana Kotyzová Neaktivní od 19.05.2005 předsedkyně dozorčí rady 30.09.2004
Adresa: 38101, 8684227, Český Krumlov, Plešivec, 374
Irena Kalkušová Neaktivní od 19.05.2005 členka dozorčí rady 30.09.2004
Adresa: 38101, 8762139, Český Krumlov, Kostelní, 165
Petra Čapková Neaktivní od 19.05.2005 členka dozorčí rady 30.09.2004
Adresa: 38101, 8674086, Český Krumlov, Na Spojce, 15

Reditelé

Název Postavení Popis Datum
Mgr. Martina Vudyová Neaktivní od 19.05.2005 03.02.2005
Adresa: 38101, 8684316, Český Krumlov, Plešivec, Sídliště Plešivec, 383
Mgr. Martina Vudyová Neaktivní od 19.05.2005 03.02.2005
Adresa: 38101, 8684316, Český Krumlov, Český Krumlov, Plešivec, Sídliště Plešivec, 383, Sídliště Plešivec 383, Plešivec, 38101 Český Krumlov
Registrační číslo Náruč a bezpečí, o.p.s. v likvidaci je 26080176.
Registrační adresa Náruč a bezpečí, o.p.s. v likvidaci je 38101, 8688281, Český Krumlov, Český Krumlov, Nové Spolí, 95, Nové Spolí 95, 38101 Český Krumlov.
Náruč a bezpečí, o.p.s. v likvidaci byla založena 30.09.2004.